Långt inlägg nu då!

Hejsan, jag har inte haft tillgång till dator pga prao men nu kommer ett inlägg!

Vi har två veckors prao i skolan (v: 42-43).
Jag och Helena va på ridskola v: 42 och nästa vecka ska jag vara på KappAhl.

Praoen v: 42
Första dagen började vi klockan åtta. Vi var lite nervösa innan vi kom dit, hihi.
Vi har vart där förut så vi kände igen nästan alla och de kände igen oss =) 
Vi fick inte göra så värst mycket. Våra dagar bestod av att mocka, spåna, städa och borsta, ja det var ungefär det vi fick göra. Men eftersom vi var två vart det mycket roligare! 

Onsdagen! 
Ja, när det blev onsdag, då gick seriöst ingenting bra! Hade tur i oturen hela tiden.
Dagen började med att vi skulle sätta på hästarna täcken och såklart rymmer min häst och springer ut i gången mot ridlärarna. De fick tag på henne och tog in henne. Det var ganska pinsamt ja!
Senare när hästarna skulle in från hagen... 
Vi släppte först in stona och det gick bra iallafall för mig och Helena. 
Sen skulle jag och Helena gå och öppna valackhagen precis när jag öppnat ser vi att stohagen är öppen. (illa) så hälften av hästarna springer in där och vi får inte ut de igen. Ganska pinsamt när vi skulle säga att hästarna sprang in i en ny hage! Men de som jobbar där är så snälla så vi fick ingen skäll! =)

Vid kvart i fyra kom pappa och hämta oss, vi skulle hem och rida. Jag bytte häst med Emmeli så jag fick Thor. Ridningen gick inte speciellt bra för någon i våran grupp men. Efteråt blev det tårta och våran grupp verkligen älskar det, hihi!

När man kom hem och duschat känner man sig inte alls bra och tänker. kanske inte va så bra att rida i t-shirt iallafall. Ja, jag vet jag va jättesmart efterssom jag hade haft ont i halsen på morgonen. Dagen efter så tog jag feber 38,3 så det blev ingen prao för mig torsdag & fredag. Vi som skulle rida :( Får bli en annan gång!

Nu mår jag iallafall mycket bättre men får inte gå ut idag så det kommer säkert flera inlägg idag!
Nu har du vart duktig och läst ett långt inlägg från mig!!

Kramar jessviiita ;)


Kommentarer
Postat av: Marika Salomäki

Stackare (a' <3 bra att det blivit bättre nu då söto :) hehe



Det är inget långt inlägg, men det är ett långt inlägg för DIG! :D <3 mohaha

2009-10-17 @ 18:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0