Nycklar?!

Hejsan alla bloggläsare :)
Vilket är få eftersom alla är i Sälen & liknande!
Får väll hoppas att de har det bra ! :)

Tittat på "Sagan om de två tornen" idag!
Låååång film och sen lyckas man stänga av mitt i, så var tvungen att spola fram..
(Filmen var inspelad på tv:n)

Just ja, något av det jobbigaste som finns(nej men nästan)
Man går från mamma till pappa och när man kommer till dörren märker man att den är låst..
och sedan märker man att man inte har några nycklar på sig..
Då är det bara att traska tillbaka..

Detta hände mig idag..
Jag gick ut från huset med massvis(tyckte jag) med packning..
Alla ridgrejer och saker som är viktiga..
Går biten till pappa som är kanske 100-200m, nej jag vet det är inte långt..
Men iallafall kommer in med min packning, uppför trappen och tar upp nyckeln..(nej)
Nyckeln var kvar hos mamma...

Jag bestämde mig för att lämna kvar packningen för att slippa släpa..
Gick hem till mamma igen för att leta efter nycklarna..
Tänker igenom vad jag gjort de senaste dagarna och inser att jag hade de senast i stallet..
STALLJACKAN!
och du kan ju gissa vart den låg?
Just precis, i väskan som låg utanför hos pappa..

Då var det bara att gå tillbaka..
Jag öppnade dörren till trapphuset men väskan var inte kvar!
Jag greps av panik, jag andades djupt och tittade runt...
Bara blåa väggar och ett kallt stengolv..
Ingen väska...

Okej, det där sista var bara för att jag skulle se om jag kunde skriva lite berättelse..
Självklart stod väskan där jag lämnat den..
Nycklarna hittade jag i ridjackan och jag gick in och gjorde mig klar för stallet.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0